فایل استور 1

فروشگاه فایل

فایل استور 1

فروشگاه فایل

ارایه مقاله پروژه پروپزال تحقیق

کلمات کلیدی

ترجمه مهدی زارع

پروپوزال

پادکست زبان انگلیسی

استرالیایی

استرالیایی (فایل صوتی+متن

فایل لایه باز آگهی ترحیم و تسلیت (پدر 011)

جدیدترین نمونه سوالات مهارت نقاشی روی پارچه فنی و حرفه ای

تحقیق کیفیت حسابرسی

گزارش طرح توجیهی

فیلم آموزش کامل درس اول عربی پایه هشتم

ویرایش

هTagged 18000

مقاله

قابل

فقط

فارسی

تومان

بانک

3000

دانلود پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب

دانلود پرسشنامه شادی و نشاط

دانلود طرح توجیهی تولید انواع محافظ های الکتریکی

آموزش خاموش کردن تمامی آپدیت های ویندوز 7

طرح توجیهی و کارآفرینی راه اندازی کارگاه تولید محصولاتMDF

طرح توجیهی و کارآفرینی احداث باشگاه ورزشی

طرح توجیهی شستشو و دانه بندی شن و ماسه

دانلود پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ (AISS)

دانلود پرسشنامه استاندارد ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان

دانلود پرسشنامه سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت (والکر)

دفترچه راهنمای موتورسیکلت باکسر 150 و 125(Boxer 150&125)

  • ۰
  • ۰
پیشینه ومبانی نظری پژوهش عملکرد اجرایی مغز

پیشینه-ومبانی-نظری-پژوهش-عملکرد-اجرایی-مغزپیشینه ومبانی نظری پژوهش عملکرد اجرایی مغز
دارای 13 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

 

توضیحات:
     فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع : دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

محتوای فایل دانلودی ::
اکثر پژوهشگران پذیرفته‌اند که کارکردهای اجرایی، خود تنظیم شونده‌اند و تـوانایی کـودک را در بـازداری، خود تغییری، برنامه‌ریزی، سازمان دهی، استفاده از‌ حافظۀ‌ کاری، حل‌ مسأله، هدف‌گذاری برای انجام تکلیف و فعالیت‌های درسـی نشان می‌دهند(ویلکات و همکاران، 2005؛ زلازوو- همکاران، 2003). کارکردهای اجرایی‌ و توجه، کانون نظریه‌های اخیرعصب-روان‌شناختی کـودکان‌ در‌ مـعرض خطر ناتوانی، به ویژه کودکان ناتوان در یادگیری و کودکان مبتلا به اختلال کمبودتوجه-بیش فعالی‌ است(سیدمن-، 2006).

کارکردهای اجرایی عصبی-شناختی‌ساختارهای مهمی هستند که با فرآیندهای روان‌شناختی مسؤول کنترل هوشیاری،تفکر و عمل مرتبط می‌باشند.اگرچه کارکردهای اجرایی در درجه اول از چشم‌انداز‌ عصبی-شناختی‌ مطالعه‌ شده‌اند ولی در سال‌های اخیر‌ تحول‌ و آسیب‌شناسی آنها مـورد عـلاقه صاحب‌نظران بسیاری بوده است(زلازوو مولر،2002).

کارکردهای اجرایی،کارکردهای عالی شناختی و فراشناختی‌ هستند که مجموعه‌ای از توانایی‌های عالی‌ شامل‌ خودگردانی‌،‌ بازداری‌، خودآغازگری‌، برنامه‌ریزی راهبردی، انعطاف شناختی و کنترل تکانه را بـه انـجام مـی‌رسانند(ویانت‌و ویلیس، 1994).در واقع،کارکردهایی همچون سازمان‌دهی، تصمیم‌گیری، حافظهء کـاری‌، حفظ و تـبدیل‌،کنترل‌ حـرکتی، احساس‌ و ادراک زمان‌، پیش‌بینی آینده، بازسازی‌، زبان درونی و حل مسأله را می‌توان از‌ جمله مهمترین کارکردهای اجرایی عصب‌شناسی دانست که در زندگی انجام تکالیف یادگیری و کنش‌های هوشی به انـسان کـمک‌ مـی‌کنند(بارکلی‌،1998؛ ولش‌و‌ پنینگتون‌،1988؛ به نقل از علیزاده، 1385).

به‌طورکلی در میان صاحب‌نظران تعریفی یکسان و قابل قبول همگان در مـورد کـارکردهای اجرایی وجود ندارد.در تعریف‌های ارایه شده‌ برخی‌ از جنبه‌های خاص این کارکردها مورد تأکید قرار گرفته است.برای مثال، پنینگتون و اوزونوف‌‌ (1996)کـارکردهای‌ اجـرایی‌ را حـوزه‌ای خاص از توانایی‌ها می‌دانند که شامل سازمان‌دهی در فضا،بازداری انتخابی، آماده‌سازی پاسـخ، هدف‌مداری، برنامه‌ریزی‌ و انعطاف است. بارکلی(1997)نیز کارکردهای اجرایی را اعمال خودفرمانی‌ می‌داند که برای خودگردانی به‌ کار‌ گرفته‌ می‌شوند. او معتقد است کـه بـه‌طور خـلاصه می‌توان کارکردهای اجرایی را اعمالی دانست که فرد برای‌ خود‌ و برای هـدایت خـود انجام می‌دهد تا خود کنترلی، رفتار هدف‌مدار و بیشینه‌سازی‌پیامدهای‌ آینده‌ را به اجرا درآورد. در واقع از این طریق فرد مـی‌تواند ضـمن کـنترل رفتار در‌ طول‌ زمان،‌ که براساس ادراک زمان رخ می‌دهد، پاسخ نهایی را به گونه‌ای اصلاح و هـدایت‌ کـند کـه تقویت کنندهء بزرگ‌تری به‌دست آورد. بارکلی(1997)معتقد است که در فرآیند رشد،رفتارهای خود فرمان به تدریج‌ درونی‌ و نـاآشکار مـی‌شوند و زبـان درونی یا همان گفتار شخصی‌نمونهء بارزی از‌ این‌ فرآیندها است (علیزاده، 1385).

2-2-1. تحول کارکردهای اجرایی
براساس نظریهء پیچیدگی‌ و کنترل‌ شـناختی‌،تحول کـارکردهای اجرایی را می‌توان در قالب‌ رشد‌ وابسته به سن و در چارچوب حداکثر عملیات و قوانین پیچیده‌ای کـه کـودک‌ مـی‌تواند‌ تدوین کند و برای حل‌ مسأله‌ مورد استفاده‌ قرار‌ دهد‌ درک کرد(زلازو و همکاران،2003). استفاده از آزمون‌های‌ روان‌شناختی‌ بـه درک بـهتر برخی از مهمترین سؤال‌های مربوط به تحول کارکردهای اجرایی‌ کمک‌ می‌کند(زلازو و مولر،2002) ولی چنین رویـکردی مـشکلاتی‌ را در خـصوص شناسایی،طبقه‌بندی‌ و بر چسب زدن به کارکردها‌ ایجاد‌ کرده است.برای مثال،استفاده از آزمون ردیف کردن کارت‌های ویسکانسین‌توسط بـرخی از پژوهـشگران برای‌ عامل‌ درجاماندگی/نابازداری‌و توسط برخی دیگر برای‌ عامل‌ تبدیل‌ یا انعطاف شـناختی‌ بـه‌ کـار گرفته شده است(زلازو و همکاران،2003).

دانلود فایل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی